wt.. maj 24th, 2022
Trening interwałowy – czym jest i jak go stosować?

Według naukowców trening interwałowy jest jednym z najbardziej skutecznych treningów, jeśli chodzi o odchudzanie. Osoby, które szukają odpowiedzi na pytanie jak szybko schudnąć, zdecydowanie powinny spróbować tego programu, a ich efekty mogą być piorunujące. Jest to trening, w którym osoba ćwicząca jest zmuszona do stałej zmiany tempa wykonywania ćwiczeń. Trening interwałowy pozwala poprawić kondycję, wzmocnić wytrzymałość mięśni i zdecydowanie zredukować tkankę tłuszczową. Naukowcy sugerują, że jest on zdecydowanie bardziej skuteczny, niż trening aerobowy, który do tej pory był uważany za najskuteczniejszy.

Metody treningu interwałowego

Głównym założeniem treningu interwałowego jest zmienność wysiłku fizycznego. Osoby stosujące ten program mieszają ćwiczenia wykorzystująca 100% tętna z ćwiczeniami, nazywanymi aktywnym odpoczynkiem. Do ćwiczeń pierwszej grupy należy zazwyczaj bieg, natomiast do drugiej grupy można zaliczyć trucht, bądź chód. Stosowanie takiej metody jest bardzo skuteczne jeśli chodzi o odchudzanie. Trening mieszany, pozwala na trzykrotnie większe spalanie tkanki tłuszczowej, niż regularny trening, co oznacza, że robiąc sobie małe przerwy, człowiek jest w stanie zrzucić więcej kilogramów, niż jakby tych przerw nie robił. Ponadto, trening ten jest zdecydowanie szybszy i wymaga mniejszego wysiłku, niż standardowe treningi. Trening interwałowy sprawia, że organizm lepiej wykorzystuje energię do prawidłowego i szybkiego spalania kalorii. Spalanie to, następuje wciągu czasu treningi i jeszcze długo po jego zakończeniu, co ułatwia skuteczne odchudzanie.

Zalety treningu interwałowego

Trening interwałowy świetnie wpływa na układ krążenia i zwiększenia wydolności serca. Zmiana wpłynie na uzyskanie wyższego tętna, dzięki czemu treningi, które wcześnie sprawiały problemy i były bardzo ciężkie, staną się zdecydowanie lżejsze i przyjemniejsze. Naukowcy wykazują, że już po sześciu treningach interwałowych wydolność serca wzrasta aż o 100%, co jest bardzo dobrym wysiłkiem. Treningi interwałowe są odpowiedzą na pytanie, jak szybko schudnąć oraz spalić zbędne kalorie. Dodatkowo jest znakomitym urozmaiceniem zwykłego treningu. Wpływa na poprawę wydolności organizmu i wytrzymałości mięśni.

Trening interwałowy głównie dla zaawansowanych

Trening interwałowy nie należy do najłatwiejszych treningów ze względu na jego intensywność i wykorzystywanie tętna osoby ćwiczącej. Trening ten powinien być wykonywany przez osoby, które posiadają już jakiś staż treningowy. W przypadku wyboru tego treningu należy kierować się sprawnością fizyczną i wydolnością organizmu. Dla osób początkujących lepszym wyborem będzie trening aerobowy, a z czasem stosunkowa zmiana na trening interwałowy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.