śr. Lip 28th, 2021
wykładzina obiektowa

Przestrzeń biurowa powinna być zarówno funkcjonalna, jak i estetyczna. Sprzyjać pracownikom i pozytywnie wpływać na ich samopoczucie. Jednak często spotykamy się z biurami niespełniającymi tych wymogów – nudnymi lub rozpraszającymi. Dlaczego? Urządzanie biura jest dużo bardziej skomplikowaną czynnością, niż mogłoby się nam wydawać. Nie wystarczy postawić kilka biurek i foteli. Niestety nie każdy zdaje sobie z tego sprawę. Zobacz jakich błędów nie popełniać urządzając biuro. 

Jaskrawe lub ciemne kolory 

Jaskrawym lub bardzo ciemnym ścianom mówimy stanowcze “nie”. Pierwsza rzecz, na którą musisz zwrócić uwagę urządzając biuro to kolor ścian i podłogę, czy jest na niej wykładzina biurowa. Mogłoby się wydawać, że jaskrawe kolory, takie jak pomarańczowy, żółty czy zielony, które kojarzą się nam z energią poprawią wydajność pracowników. Jednak rzeczywistość jest odwrotna. Jaskrawe i nasycone kolory wpływają na dekoncentrację, w efekcie której pracownikom jest się trudniej skupić i pracować. Przyczyniają się także do ogólnego rozdrażnienia. Dlatego jaskrawych kolorów wystrzegaj się jak ognia. 

Tak samo negatywnie na samopoczucie pracowników wpływają ciemne barwy. Sprawiają one poczucie przytłoczenia i optycznie zmniejszają pomieszczenie. Jakie więc kolory wybrać? Neutralną opcją są białe ściany. Nie rzucają się w oczy, sprawiają wrażenie czystości i łatwo dobrać do nich kolorowe dodatki. Równie dobrze sprawdzą się różne odcienie beżu i błękitu, które mają właściwości wyciszające. 

Kłopotliwe oświetlenie 

Najbardziej komfortowo (i zdrowo) pracuje się przy oświetleniu dziennym, czyli naturalnym. Jednak nie zawsze mamy taki  przywilej i możliwość wynajęcia biura z dużymi oknami. Jak oświetlić ciemne pomieszczenie? Na pewno zrezygnuj z jarzeniówek i ostrego niebieskiego światła. Jest ono męczące dla oczu i przyczynia się do uczucia rozdrażnienia. Najlepszym wyborem będą żarówki, przypominające barwą światło naturalne, czyli ciepłe. Warto także żeby każdy pracownik miał na biurku dodatkową lampę, z żarówką dopasowaną do jego preferencji. 

Unikaj hałasu 

Większość zawodów biurowych wymaga skupienia. Jednak pracując w grupie łatwo o różnego rodzaju rozproszenia i hałasy. Jak je  zniwelować? Jednym ze sposobów jest zastosowanie specjalnego podłoża. Wykładzina obiektowa pochłania hałasy i wycisza pomieszczenie nawet o 19 decybeli. Warto także zainwestować w ciche klawiatury i myszki, które nie będą rozpraszać pracowników głośnymi klawiszami. Pamiętaj, że poziom hałasu w miejscu pracy nie powinien przekraczać 55 decybeli. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *